Електронний світлофор своїми руками 4M – це набір для досліджень, який дозволяє зібрати модель іграшкового світлофора з червоним, жовтим, зеленим світлом і функцією автоматичного і ручного перемикання. Розвивальний набір сподобається дітям 5-7 років.
Деталі в комплекті
Частина A: Передня кришка x 1, B: Задня кришка x 1, C: Система управління IC x 1, D: Кришка батарейного відсіку x 1; E: 2 клемні заглушки; F: Гвинти x 5.
Додатково потрібні: невелика хрестова викрутка, 2 батарейки AAA.
Із деталей в наборі по інструкції зі схемами складіть світлофор і подивіться, як він буде працювати. Готовий світлофор доповнить ігри з дорогами і машинками. Збирання пристрою познайомить із механікою і електронікою.
Робота світлофора
На задній панелі світлофора розміщені два елементи управління: повзунок і кнопка. При центральному положенні повзунка світлофор вимикається.
Посуньте перемикач вліво, і світлофор буде автоматично циклічно перемикатися за схемою вогнів: червоний, жовтий, зелений, жовтий, червоний тощо. При цьому кожне світло буде горіти протягом 2 с.
Посуньте перемикач вправо для ручного управління. Тепер натискайте кнопку, щоб перемикати один сигнал на інший у послідовності: червоний, жовтий, зелений, жовтий, червоний і тощо.
Як це влаштовано
Світлофори керуються цифровою електронікою. У ній є всього два види електричних сигналів: включення і виключення. У ручному режимі, коли ви натискаєте кнопку, сигнал включення передається на схему, яка рахує в двійкових числах (0 і 1) від нуля до трьох. Цей лічильник підключений до джерел світла. На рахунок 0 він відправляє сигнал включення на червоний світлодіод, на рахунок 1 – на жовтий, на рахунок 2 – на зелений і на рахунок 3 – знову на жовтий світлодіод. При повторному натисканні кнопки лічильник скидається на нуль.
В автоматичному режимі окрема схема синхронізації посилає сигнал включення лічильній схемі кожні 2 с, що змушує світло автоматично перемикатися.
Складання механізмів своїми руками допомагає дітям зрозуміти, як працюють пристрої з повсякденного життя. Із наборами 4М діти дізнаються нове, залучаються до наук, навчаються зосереджуватися на досягненні результату.