ГУРТОВИЙ МАГАЗИН ДИТЯЧИХ ТОВАРІВ
Статті ПАЛОЧКИ КЮЇЗЕНЕРА – НАОЧНА І ТАКТИЛЬНІ МАТЕМАТИКА
До списку статей

ПАЛОЧКИ КЮЇЗЕНЕРА – НАОЧНА І ТАКТИЛЬНІ МАТЕМАТИКА

Палички Кюїзенера

Палички Кюїзенера або «числа в кольорі» відомі в Європі давно. Там вони є майже в кожній родині, і діти пізнають основи арифметики з пелюшок. А що про цей винахід знаємо ми?

Класичний набір Кюїзенера – це 241 паличка, усі різних розмірів та відтінків, виготовлені з дерева або пластику. За формою це паралелепіпеди довжиною від 1 до 10 см. Однакові за величиною брусочки пофарбовані одним кольором і символізують певне число. Крім того, вони діляться на групи за ознакою кратності. Наприклад, числа 2, 4, 8 – це червона група, а 3, 6, 9 – синя. Чим довша паличка, тим більше число вона представляє.

Існують розширені комплекти: бренд навчальних іграшок Gigo випускає лічильні палички з 250 елементами. Виробник дерев'яних іграшок Viga Toys пропонує спрощений варіант зі 116 деталями.

СУТЬ МЕТОДИКИ

Автор винаходу бельгійський математик і педагог 20-століття Джордж Кюїзенер. Цей дивовижний чоловік усе життя працював учителем початкової школи. Взаємодіючи з вихованцями, він виявив, що в ранньому віці дітям найлегше отримувати знання тактильно. Вони прагнуть пощупати все, навіть абстрактні математичні поняття.

У 1952 році вийшла в світ книга «Числа і кольори», в якій автор детально описав свою методику і дав практичні рекомендації по її використанню. Він показав, що при навчанні дітей дошкільного віку вкрай важливо встановити логічний зв'язок між числами і формою, а також кольором предметів. При такому підході дитина отримує не тимчасові, а стійкі знання, засновані на особистому досвіді.

ЕТАПИ ВИВЧЕННЯ

Ознайомчий. На початковому етапі освоєння (1-3 роки) лічильні палички допомагають познайомити дитину з кольорами і формами, розвинути просторове мислення і дрібну моторику, навчитися порівнювати предмети по висоті, довжині та ширині.

Математичний. У дошкільному віці (3-7 років) «числа в кольорі» сприяють освоєнню базових арифметичних понять: вимірювання, склад числа, співвідношення частини і цілого. Поступово ці знання поглиблюємо і переходимо до більш складних математичних операцій – додавання і віднімання, ділення і множення.

ЩО РОБИТИ З ПАЛИЧКАМИ КЮЇЗЕНЕРА?

  1. ° Викладати їх, чергуючи за кольором: наприклад, спочатку знаходимо світлі палички, потім більш яскраві, а в кінці – темні.
  2. ° Розкладати за довжиною: попросіть дитину побудувати драбинку, починаючи з найменшого брусочка, і закінчуючи – найбільшим.
  3. ° Конструювати об'єкти за схемою або в довільній формі: наприклад, створювати казкових героїв, споруди, збирати геометричні фігури.
  4. ° Проводити прості вимірювання: наприклад, запитати в дитини, скільки у великій паличці поміститься маленьких.
  5. ° Вирішувати логічні задачки: наприклад, попросити малюка знайти і показати всі брусочки, що довші за білі, але коротші за помаранчеві.

Винахід Джорджа Кюїзенера давно вийшов за межі математичної тематики. Ця геніальна іграшка – одна з універсальних, і чудово доповнює будь-яку педагогічну методику.

Задати питання